REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MED X

 

  1. REGULACJE WSTĘPNE

 

Sklep Internetowy, działający pod adresem www.medx.com.pl prowadzony przez MED X Monika Krajczek z siedzibą w Gołuskach przy ul. Konwaliowej 9, 62-070 Gołuski, NIP: 7791637104, Regon: 639661882 zwanym dalej MED X, umożliwia kupowanie towarów przy pomocy sieci elektronicznej (Internet) - pod adresem medx.com.pl

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1.

Regulamin określa zasady zakupów w sklepie internetowym MED X.

2.2.

Klient powinien zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu najpóźniej w chwili dokonywania zamówienia.

2.3.

Każda zmiana regulaminu będzie publikowana na stronie www.medx.com.pl w zakładce Regulamin.

2.4.

Umowa sprzedaży zawierana jest między Zamawiającym a MED X.

2.5.

Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim.

2.6.

Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż produktów wyłącznie na terenie Polski.

 

  1. ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW

3.1.

Zakupy w sklepie internetowym MED X mogą być dokonywane przez osoby fizyczne pełnoletnie (posiadające pełną zdolność do czynności prawnych) jak i prawne.

3.2.

Zamieszczone na stronach sklepu ceny są jedynie zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny.

3.3.

Zamawiający po dokonaniu wyboru określonego produktu lub produktów i umieszczeniu go lub ich w Wirtualnym koszyku w momencie chęci zamówienia wybranych towarów powinien dokonać rejestracji do systemu sklepowego poprzez uzupełnienie formularza rejestracyjnego z danymi niezbędnymi do realizacji w/w zamówienia (jeśli nie posiada jeszcze konta) bądź zalogowania się na swoje konto.

3.4.

Przyjęcie przez Sklep Internetowy każdego złożonego zamówienia jest potwierdzane drogą e-mailową lub telefoniczną przez obsługę sklepu internetowego. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia zamówienia przez MED X.

3.5.

Wysyłając zamówienie, Zamawiający oświadcza, że zapoznał się z treścią regulaminu sklepu internetowego, a w szczególności z możliwością odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta i akceptuje jego postanowienia.

3.6.

Sklep Internetowy MED X przyjmuje zamówienia przez całą dobę we wszystkie dni roku. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone. Sprzedawca jest zobowiązany wydać produkt niezwłocznie nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy.

3.7.

Ceny podawane w sklepie internetowym MED X są cenami wyrażonymi w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.

3.8.

MED X prowadzący Sklep Internetowy, wystawia dokument sprzedaży, którym jest paragon lub faktura VAT.

3.9.

Złożenie zamówienia przez Nabywcę jest równoznaczne z upoważnieniem Sklepu Internetowego do wystawienia faktury bez konieczności uzyskania podpisu Nabywcy.

 

  1. FORMY PŁATNOSCI

4.1.

Zamawiający ma możliwość dokonania płatności w formie:

  1. Gotówką – płatność przy odbiorze (pobranie)- do rąk pracownika firmy spedycyjnej.
  2. Gotówką – płatność przy odbiorze osobistym w sklepie MED X
  3. Gotówką – płatność przy dostawie transportem MED X – do rąk pracownika firmy MED X
  4. Kartą płatniczą lub poprzez płatność elektroniczną (przelewem elektronicznym) – za pomocą sprawdzonych i bezpiecznych systemów płatności elektronicznej payU. Po wybraniu określonej formy płatności Zamawiający zostanie przeniesiony na stronę internetowa obsługująca wybraną formę płatności, a po zakończeniu procedur z powrotem na stronę MED X. Informacje dotyczące karty kredytowej przesyłane są bezpośrednio pomiędzy Klientem a Centrum Autoryzacji Kart Kredytowych i nie są nam udostępniane. Znane są tylko bankowi rozliczającemu Państwa transakcje.
  5. Przelew przedpłata – przelew bezpośrednio z rachunku Zamawiającego na rachunek MED X

 

  1. WARUNKI DOSTAWY TOWARÓW

5.1.

Zamawiający w procesie zamawiania może wybrać następujące formy dostawy zamówionego towaru:

  1. a) dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej;
  2. b) dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL;
  3. c) dostawa do sklepu stacjonarnego MED X
  4. d) dostawa transportem MED X na terenie Poznania
  5. e) dostawa transportem MED X dla produktów z wykupioną usługą serwisową (transport, wniesienie, montaż) na terenie województwa wielkopolskiego

5.2.

Rozpatrzenie złożonego zamówienia polega na sprawdzeniu przez MED X kompletności wysłanych danych.

5.3.

Jeśli informacje złożone przez Zamawiającego są wystarczające, jego zamówienie zostanie ostatecznie zaakceptowane, o czym zostanie powiadomiony za pomocą wiadomości e-mail.

5.4.

Zamówienie może zostać anulowane gdy:

  1. a) formularz zamówienia zostanie wypełniony częściowo (w szczególności błędny adres e-mail, numer telefonu)
  2. b) transakcji nie uda się autoryzować w systemie płatniczym.

5.5.

W momencie przekazania przesyłki firmie spedycyjnej, Zamawiający otrzymuje wiadomość e-mail informującą o tym fakcie oraz o formie realizowanej wysyłki.

5.6.

Przewidywany czas dostawy przesyłki (włącznie z jej przygotowaniem):

  1. a) poprzez firmę kurierską DHL - 2-3 dni roboczych
  2. b) poprzez Pocztę Polską 3-5 dni roboczych
  3. c) poprzez MED. X – ustalany indywidualnie

 Przesyłki wysyłamy najpóźniej następnego dnia roboczego.

5.7.

Przewidywany koszt dostawy został określony w tabeli kosztów poniżej.

A)Tabela kosztów przy przedpłacie (płatność przelewem internetowym lub tradycyjnym):

  1. Kurier DHL

Waga przesyłki (kg)

Koszt

0,1 – 1

13,00 zł

1,01 – 5

14,00 zł

5,01 – 10

15,00 zł

10,01 – 20

19,00 zł

20,01 – 31,5

21,00 zł

31,51 – 60

65,00 zł

60,01 – 100

85,00 zł

100,01 – 200

130,00 zł

200,01 – 400

195,00 zł

  1. Kurier Poczta Polska – dla przesyłek do 30 kg

Wymiar przesyłki (cm)

Koszt

XS 25x20x10

 

S 30x25x15

 

M 35x30x20

 

L 45x35x25

 

XL 60x50x40

 

XXL 100x60x40

 

 

B)Płatność pobraniowa (płatność dokonywana w momencie odbioru paczki)

koszt dostawy powiększony o 3,00 zł.

C)Odbiór osobisty w sklepie MED X – 0,00 zł

D)Dostawa transportem MED. X na terenie Poznania – 0,00 zł

E)Dostawa transportem MED X dla produktów z wykupioną usługą serwisową (transport, wniesienie, montaż) na terenie województwa wielkopolskiego – 99,00 zł

5.8

W celu ułatwienia i usprawnienia procesu kupowania za pośrednictwem witryny medx.com.pl pomiędzy Zamawiającym, a Sklepem Internetowym MED X prowadzona jest korespondencja e-mailowa. W jej ramach kupujący będzie otrzymywał na podany przy logowaniu (rejestracji) adres mailowy wiadomości dotyczące zamawianych przez niego produktów.

5.9.

Wszystkie e-maile zawierają numer zamówienia, listę zamówionych towarów, kwotę i wybrany sposób płatności, oraz sposób dostarczenia, a także dane odbiorcy.

5.10.

Potwierdzenie zamówienia – w momencie całkowitego zaakceptowania zamawianych produktów, oraz sposobu płatności i odbioru, klient otrzymuje informację potwierdzającą złożenie zamówienia. Zawiera ona numer zamówienia, wyszczególnienie wybranych towarów, wybrany sposób zapłaty i doręczenia, z podaniem adresu.

5.11.

Płatność przelewem lub kartą – w przypadku kiedy klient wybrał płatność przelewem lub kartą kredytową, może otrzymać dwa rodzaje informacji, w zależności od tego czy potwierdzenie przelewu/autoryzacja karty przebiegła pomyślnie czy nie. W tym drugim przypadku, e-mail zawiera prośbę o ponowienie próby zapłaty.

5.12.

Brak potwierdzenia przelewu – w sytuacji kiedy kolejne próby zapłaty przelewem lub kartą kredytową są nieskuteczne klient otrzymuje stosowną informację o zaistniałym problemie, z prośbą o kontakt z Sklepem Internetowym MED X, i zastrzeżeniem, że realizacja zamówionych pozycji została wstrzymana do czasu wyjaśnienia sytuacji.

5.13.

Częściowa kompletacja zamówienia – może zajść również sytuacja kiedy nie wszystkie zamówione pozycje są osiągalne. W takim przypadku klient otrzymuje wiadomość z informacją o tym jakie pozycje zostały skompletowane i w jego gestii pozostaje decyzja czy anulować całe zamówienie, czy realizować w kształcie w jakim jest w danym momencie możliwe. W zależności od decyzji podjętej przez kupującego zostanie wysłany e-mail potwierdzający całkowite anulowanie zamówienia, bądź potwierdzenie realizacji niepełnego zamówienia. W przypadku nie podjęcia przez klienta żadnej decyzji dotyczącej częściowej kompletacji zamówienia w przeciągu 5 dni, zamówienie zostaje automatycznie anulowane, o czym klient zostaje powiadomiony stosowną wiadomością elektroniczną.

5.14.

Kompletacja i wysłanie zamówienia – po całkowitym skompletowaniu zamówionych pozycji i ich wysłaniu klient otrzymuje wiadomość potwierdzającą ten fakt oraz jednocześnie informującą po jakim minimalnym czasie przesyłka powinna zostać dostarczona do adresata.

5.15.

Anulowanie zamówienia – w przypadku anulowania zamówienia na wyraźne życzenie klienta lub z powodu braku zamawianego towaru w magazynie, kupujący otrzymuje stosowną informację wraz z podaniem przyczyny anulowania. Anulowanie zamówienia nastąpi również jeśli klient nie dokona zapłaty za zamówiony towar w okresie 5 dni od dnia poinformowania o braku wpłaty.

  

6.REKLAMACJE

6.1.

Jeżeli po otrzymaniu towaru Zamawiający znajdzie w nim wady, zaleca się odesłanie zakupionego produktu na adres: Sklep Medyczny MED X ul. Matejki 39, 60-768 Poznań, tel. kontaktowy dla klientów sklepu internetowego MED X: 727 707 700

6.2.

Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

6.3.

Do reklamowanego towaru należy dołączyć Wniosek reklamacyjny wraz z dowodem zakupu towaru. Reklamacja powinna zawierać opis wady towaru oraz dzień powstania wady za wyjątkiem sytuacji gdzie klient otrzymał wadliwy towar. Wniosek reklamacyjny stanowi Załącznik 1 do niniejszego regulaminu.

6.4.

Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sklep przesyłki z reklamowanym produktem. W tym samym terminie klient powinien zostać powiadomiony o wyniku reklamacji.

6.5.

W przypadku uzasadnionej reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (np.: z powodu wyczerpania towaru), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje dostępne w sklepie towary.

 

  1. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

7.1.

Zamawiający może w terminie 30 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

7.2.

Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania Oświadczenia Zamawiającego o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności, z wyłączeniem kosztów dostawy wynikających z wybranego przez Zamawiającego sposobu dostawy. Zwrot kosztów nastąpi w taki sam sposób płatności, jakiego użył Zamawiający, chyba, że Zamawiający wyrazi zgodę na inny sposób.

7.3.

Zamawiający zobowiązuje się niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy zwrócić towar Sprzedawcy. Jeżeli Zamawiający nie wywiąże się z obowiązku zwrotu towaru w terminie, Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności otrzymanych od Zamawiającego do chwili otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania. W związku z powyższym Sprzedawcy nie będzie zobowiązany do zachowania terminu określonego w pkt7.2.

7.4.

Zamawiający, który odstąpi od Umowy ponosi bezpośrednie koszty odesłania towaru do Sprzedawcy.

 

  1. WYMIANA TOWARU

8.1.

Zamawiający może w terminie 30 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie wymienić rzecz w obrębie tego samego modelu na inny rozmiar lub kolor w tej samej cenie. Do zachowania terminu należy przed jego upływem dostarczyć na adres Sklep Medyczny MED X ul. Matejki 39, 60-768 Poznań, tel. kontaktowy dla klientów sklepu internetowego MED X: 727 707 700, Druk Wymiany wraz z wymienianym towarem. Druk Wymiany stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

8.2.

Należy pamiętać o dostarczeniu dowodu zakupu (paragon, faktura), który jest podstawą skorzystania z wymiany towaru.

8.3.

Przewidywany czas wymiany to 14 dni kalendarzowych.

8.4.

Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. Zamawiający, który skorzysta z możliwości wymiany, ponosi koszty przesyłek zwracanego towaru.

 

  1. OCHRONA DANYCH

9.1:

Administratorem danych osobowych Zamawiającego przekazanych w związku z korzystaniem ze strony Sklepu Internetowego Med X jest: ‘‘Med X Monika Krajczek’‘z siedzibą w Gołuskach (62-070), ul. Konwaliowa 9 Z Administratorem można się skontaktować pisząc na adres:

Med X Monika Krajczek ul. Konwaliowa 9, 62 – 070 Gołuski lub na adres e-mail: biuro@medx.com.pl

9.2.

Podstawą prawną przetwarzania danych Zamawiającego jest umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a Administratorem, do zawarcia której dochodzi wskutek złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym MED X, akceptacji Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie danych jest niezbędne (podstawa prawna: art. 6 ust 1 b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych – zwanej dalej: RODO). W związku z dokonaniem zakupu w Sklepie Internetowym MED X, dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane dla celów związanych z realizacją zamówienia oraz do podjęcia niezbędnych działań przed jego złożeniem.

9.3 Jako Administrator będziemy także przetwarzać dane osobowe Zamawiającego na następujących podstawach oraz w następujących celach:

- w celach tworzenia analiz, zestawień i statystyk dla celów wewnętrznych, będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (w celu lepszego doboru usług do potrzeb zamawiających, optymalizacji produktów w oparciu o uwagi i zainteresowanie, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedaży i posprzedażowej w tym reklamacji, badania poziomu satysfakcji itp.) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora, dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

- w celu wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych np.: wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, udzielania odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przez prawo – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

- w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego – o ile Zamawiający wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych w tym celu – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a RODO;

- w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) o ile Zamawiający wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych w tym celu – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

9.4

Dane osobowe Zamawiającego mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

9.5

W każdej chwili Zamawiającemu przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (czyli tam, gdzie Administrator powołuje się na uzasadniony interes), a także jeśli dane są przetwarzane dla celów marketingu bezpośredniego. Wówczas Administrator przestanie przetwarzać dane Zamawiającego w tych celach, chyba że będzie w stanie wykazać istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Zamawiającego, lub dane Zamawiającego będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora.

9.6.

Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy lub Usługi będą niemożliwe.

9.7. Dane będą przechowywane:

- przez okres określony przepisami skarbowymi;

- przez czas określony możliwością dochodzenia roszczeń;

- do czasu cofnięcia zgody – w przypadku danych osobowych pozyskanych na podstawie zgody.

9.8.

Zamawiający ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych.

9.9.

Jeśli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, Zamawiający ma prawo do cofnięcia wszystkich lub wybranych zgód dotyczących przetwarzania danych.

9.10.

Zamawiający ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uważa, że jego dane są przetwarzane w sposób niezgodny z prawem.

9.11.

Administrator może przekazać dane zaufanym odbiorcom w celu zawarcia, wykonania i realizacji praw związanych z Umową, a także rozliczenia transakcji i dostarczenia zamówienia. Odbiorcami mogą być: nasi partnerzy biznesowi, z którymi posiadamy umowy powierzenia, firmy kurierskie, Poczta Polska firmy świadczące usługi doradcze, płatnicze, konsultacyjne, pomoc prawną, rachunkowo- księgową, informatyczną

 

  1. Rabaty I KUPONY RABATOWE

10.1.

Rabaty przyznawane są za dokonane zakupy poprzez platformę sklepu internetowego MED X.

10.2.

Rabaty przyznawane przez MED X na podstawie obowiązujących akcji rabatowych realizowane są na podstawie kuponów rabatowych umożliwiających ich wykorzystanie przy kolejnych zakupach w sklepie internetowym.

10.3.

Forma rabatu jak i termin jego wykorzystania określane są indywidualnie dla każdej akcji rabatowej i umieszczane są w zakładce rabaty i kupony rabatowe.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1.

Firma MED X zastrzega sobie prawo do:

  1. a) wolnorynkowej zmiany cen w ujęciu abstrakcyjnym, ze skutkiem od chwili dokonania zmiany oferty sklepu internetowego MED X,
  2. b) w przypadku zamówienia więcej niż jednej sztuki towaru, istnieje możliwość realizacji częściami zamówienia, przy czym opłata za przesyłkę zostanie pobrana tylko raz. Powyższe zmiany i ich skutki prawne ocenia się na podstawie Prawa cywilnego.

11.2.

Zamawiający może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń korzystając z pomocy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów, Inspekcji Handlowej, Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego.

 11.3.

Niniejszym Regulaminem został sporządzony na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem a także w zakresie w jakim regulamin okazałby się sprzeczny z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa stosuje się przepisy prawa polskiego.

 

załącznik nr 1 - wniosek reklamacyjny (pobierz załącznik nr 1)

załącznik nr 2 - druk wymiany (pobierz załącznik nr 2)

załacznik nr 3 - oświadcznie odstąpienia od umowy (pobierz załacznik nr 3)

 

 

 

załącznik nr 1 - wniosek reklamacyjny (pobierz załącznik nr 1)

załącznik nr 2 - druk wymiany (pobierz załącznik nr 2)

załacznik nr 3 - oświadcznie odstąpienia od umowy (pobierz załacznik nr 3)